DARMOWA DOSTAWA OD 150 ZŁ! WYSYŁKA W 24H!

Szukaj

Odzyskaj życiową równowagę! Oto zmiany, które przywrócą Ci spokój umysłu

Przemyslaw, 18 styczeń 2021
Odzyskaj życiową równowagę! Oto zmiany, które przywrócą Ci spokój umysłu

Pośpiech, chaos informacyjny, stres. To czynniki, na które jesteśmy narażeni praktycznie codziennie. Mają one destrukcyjny wpływ na naszą psychikę i sprzyjają emocjonalnemu rozchwianiu. Dziś bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy powrotu do życiowej równowagi. Warto, by próba odzyskania tego balansu, stała się noworocznym postanowieniem każdego z nas!

Życiowa równowaga to efekt harmonii między ciałem, umysłem i emocjami. Definicja brzmi prosto, ale sam stan jest trudny do osiągnięcia. Szczególnie współcześnie, gdy zmagamy się z natłokiem rozmaitych bodźców, przepracowaniem czy przewlekłym stresem.

Z badań wynika, że już ponad 1,5 miliona Polaków cierpi na depresję, mniej więcej jedna trzecia przyznaje się do zaburzeń snu, a 42 proc. często odczuwa stres w miejscu pracy. Dolegliwości i zaburzeń, z którymi zmagamy się na co dzień, jest znacznie więcej. Wiele z nich to efekt zaburzenia życiowej równowagi, powiązanego z niedoborem snu, złą dietą, niską aktywnością fizyczną i spędzaniem zbyt dużej ilości czasu przed ekranami komputera czy smartfona.

Jak odzyskać życiowy balans, cieszyć się spokojem umysłu i dobrym samopoczuciem? Oto kilka sprawdzonych sposobów.

Zdefiniuj swoje priorytety i określ swoje cele

Każdy z nas ma w życiu cele i wartości, na których zależy mu bardziej niż na innych sprawach. To mogą być kwestie takie jak zdrowie, rodzina, związek, przyjaźń, praca, rozwój osobisty czy bezpieczeństwo materialne. Gdy nie możemy zadbać o swoje priorytety, ponieważ odciągają nas od nich inne zajęcia, łatwiej popadamy we frustrację, która wytrąca nas z życiowej równowagi. Dlatego postaraj się jasno określić, na czym zależy ci najbardziej i skup się na realizacji najważniejszych dla siebie celów, zamiast rozpraszać się sprawami mniej istotnymi.

Zadbaj o lepszą organizację czasu (i zmotywuj się do działania)

Z jednej strony uskarżamy się na brak czasu, z drugiej – często pozwalamy, by czas przeciekał nam przez palce. Często jest to efekt prokrastynacji: skłonności do odkładania zadań na później, zwykle powiązanej z oddawaniem się błahym, nieistotnym czynnościom, np. przeglądaniu mediów społecznościowych. Prokrastynacja prowadzi do frustracji i stresu, dlatego warto starać się ją przezwyciężyć. Jak to zrobić? Sposobów jest wiele, ale kluczowe jest odnalezienie w sobie motywacji, wynikającej z uświadomionego celu, oczekiwanej nagrody lub potrzeb. Warto też zadbać o lepszą organizację czasu, tworząc harmonogram zadań i przydzielając sobie określoną ilość czasu na poszczególne działania.

Prowadź zdrowy styl życia: pamiętaj o ruchu i właściwej diecie

Życie w pośpiechu sprzyja zaniedbywaniu zdrowia. Niestety za tego typu uchybienia prędzej lub później przyjdzie nam zapłacić. By uniknąć przykrych konsekwencji, warto zadbać o prawidłowy styl życia. Z początku może to być trudne, ale z czasem stanie się przyzwyczajeniem. Podstawa zdrowia to aktywność fizyczna. Opcja „minimum” to pół godziny dynamicznego spaceru dziennie. Warto jednak pokusić się o większy wysiłek, np. regularne ćwiczenia fitness, jogging czy jazdę na rowerze na dłuższym dystansie. Kolejny fundament to dieta. Powinna obfitować w warzywa i produkty niskoprzetworzone. Ogranicz też cukier i śmieciową żywność! Jeśli dodasz do tego odpowiednią ilość snu (7–9 godzin na dobę), wykonasz milowy krok w kierunku powrotu do życiowej równowagi.

Unikaj stresu lub zmniejsz go dzięki aktywności fizycznej, medytacji i olejkom CBD

Jeśli twoja praca jest nierozerwalnie związana ze stresem, zastanów się nad jej... zmianą. To nie żart. Stres to poważne zagrożenie dla zdrowia. Gdy występuje w formie przewlekłej, zwiększa ryzyko rozwoju szeregu chorób, m.in. schorzeń układu krążenia. Dlatego najlepiej go unikać, ale jeśli to niemożliwe, należy przynajmniej łagodzić jego objawy i skutki. Można to robić na kilka sposobów, m.in. przez aktywność fizyczną, medytację czy stosowanie określonych preparatów. Świetnie pod tym względem sprawdzają się produkty konopne, takie jak olejki CBD czy kapsułki CBD. To ekstrakty z konopi siewnych, zawierające kannabidiol (CBD), oraz inne kannabinoidy (CBC, CBG, CBDV). Jak wynika z badań naukowych, CBD może być pomocny w radzeniu sobie ze stresem, stanami lękowymi i bezsennością, ma również korzystny wpływ na układ krążenia: rozluźnia naczynia krwionośne i zwiększa ich elastyczność. Kannabidiol jest zatem solidnym sprzymierzeńcem na drodze do równowagi życiowej!

Ogranicz internet! Spędzaj więcej czasu na łonie natury

Według raportu Digital 2019 Polacy spędzają w sieci około jednej czwartej doby. Nasze życie niebezpiecznie przeniosło się do „wirtualu”, a to nie pozostaje bez konsekwencji dla naszego zdrowia i kondycji psychicznej. Badania wskazują, że zbyt długie przebywanie online może prowadzić do bezsenności, rozwoju zaburzeń emocjonalnych, a nawet depresji. Jeśli zatem zależy ci na odzyskaniu życiowej równowagi, ogranicz czas spędzony przed ekranem. Postaraj się bywać częściej na łonie natury. Spacery w parku czy (jeszcze lepiej!) w lesie poprawiają nastrój, relaksują umysł i zmniejszają poziom stresu.

Otaczaj się ludźmi! Osoby towarzyskie cieszą się lepszym zdrowiem

W natłoku obowiązków nie zapominaj, że człowiek to istota społeczna. Do szczęścia potrzebujemy regularnych kontaktów z innymi ludźmi. Nie chodzi tylko o relacje zawodowe lub rodzinne, ale również czas spędzony na spotkaniach i rozmowach z przyjaciółmi. Badania wskazują, że osoby prowadzące bogate życie towarzyskie są zdrowsze, szczęśliwe i żyją dłużej. Pozytywne relacje z ludźmi to niezbędny element życiowej równowagi!



Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów

Cena zestawu: %bundleSum%
Anuluj