FB

DARMOWA WYSYŁKA W 24H!

Szukaj

Sprawdzone sposoby na bezsenność - 3 grupy czynników zewnętrznych

Zespół, 16 czerwiec 2021
Sprawdzone sposoby na bezsenność - 3 grupy czynników zewnętrznych

Sprawdzone sposoby na bezsenność - 3 grupy czynników zewnętrznych

Dorosły człowiek potrzebuje od 7 do 9 h snu. Zakres ten weryfikowany jest indywidualnie i zależny jest od tego jak szybko nasz organizm się regeneruje. Z wiekiem problem bezsenności się nasila, jednak poprzez wprowadzenie odpowiednich praktyk możemy temu zaradzić.

Dla przyjemniejszego przyswojenia i stopniowego wdrażania podzieliliśmy je na 3 główne grupy.

Zaczynajmy!

I. Wpływ stresu

W dzisiejszym świecie ogrom bodźców, napiętych sytuacji i pęd życia codziennego przytłacza nasz mózg. Zachowanie balansu między życiem zawodowym a pracą jest niesamowicie ważne. Powinniśmy zaplanować dzień tak by chociaż na chwilę"odłączyć się" od zgiełku i wyciszyć. Często prowizorycznie nieważne kilka wdechów i wydechów ratuje nas przed przereagowaniem na niektóre sytuacje.Napięcia i niepokoje emocjonalne związane są również z fizjologicznymi skutkami, takimi jak przyspieszona praca serca, pocenie się, bladość czy napięcie mięśniowe.

Jak sobie z tym radzić?

Znaleźć hobby - coś co pozwoli odreagować po ciężkim dniu. Jeśli czas na to nie pozwala przed snem sprawdza się relaksująca gorąca kąpiel. I oddychanie. Leżąc w łóżku i "przekręcając się" z jednego boku na bok uspokój oddech. Odpuść myślenie o pracy i niekorzystnych sytuacjach minionego dnia i obserwuj swój oddech i ciało.

II. Wpływ otoczenia

Często nie przywiązujemy uwagi do ogromnego wpływu na sen naszej sypialni. Rutyna będąca nawykiem nie jest dla nas dobra. Dbanie o otoczenie, przewietrzenie pokoju i od czasu do czasu wprowadzenie zmiany w delikatnym przemeblowaniu wpłynie korzystnie.

Jak otoczenie pomaga w walce z bezsennością?

Jeśli usuniemy z niego rozpraszacze takie jak telefon, komputer czy zegarek, to zdecydowanie przyspieszymy zaśnięcie.

III. Wpływ diety

Napoje z kofeiną działają na mózg nawet po 6 h. Ciężkie posiłki angażują cały organizm w trawienie i podwyższają temperaturę ciała. Alkohol powoduje przebudzenia i płytki sen oraz uczucie zmęczenia na kolejny dzień.

Jakie zasady wprowadzić do diety by zasypiać bez problemów?

Należy wybrać dania o niskim indeksie glikemicznym, zamiast pieczywa z białej mąki sięgnijmy po pełnoziarniste. Warto zwrócić uwagę na sposób przygotowania potraw. Świetną alternatywą dla smażenia może być duszenie czy gotowanie na parze.

Za prawidłowe funkcjonowanie mózgu odpowiada kwas omega-3. Znajdziemy go w oleju lnianym i w rybach tj. łosoś czy makrela. Dodatkowo na nasz organizm pozytywny, uspokajający wpływ ma ekstrakt z CBD. Pozytywny wpływ oleju z konopi siewnych na bezsenność i zaburzenia lękowe potwierdzono licznymi badaniami. Dodane do codziennej diety kapsułki z CBD pozwolą bez problemów zasnąć i odprężyć się w nocy.

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów